17 februar 2011

Ny vertsfamilie, igjen...

For noen dagr siden fikk jeg vite jeg må bytte vertsfamilie en gang til... Grunnen til dette er at for et år siden sa de ja til og ta inn en student i Mars. Programmet han er med gjør at han må bytte vertsfamilie tre ganger i løpet av året og det er derfor han flytter inn så sent. Vi må dele bad, noe programmet hans ikke tillater. Siden de sa ja til han først er det jeg som må flytte ut. Det jeg synes er litt dumt er at vbroren min sa han kunne bytte rom med meg så jeg ikke trengte og dele bad me han nye og da heller ikke flytte ut. Men det ville ikke vmor, så da blir det til at jeg må flytte ut. Akkurat nå har jeg ingen plass og bo. Har snakket med noen venniner men venter fortsatt på svar. Område representanten min (Tiffany) har en familie som jeg kan flytte inn hos. Det jeg ikke liker me det er at da må jeg begynne helt på nytt isteden for å flytte inn hos noen jeg kjenner. Har virkelig ikke lyst å flytte ut. Jeg elsker denne familien, huset, beliggenheten, alt. Flytter jeg ut må jeg pakket sammen alle tingene mine og begynne på nytt igjen en annen plass. Har ikke bodd her en måned en gang. Kan ikke si det er så veldig kjekt og bo i fire forskjellige hus på under 7 månder. For de som ikke vet det så har jeg ikke flyttet så mye for jeg har gjort noe galt. I den første familien min gikk vi bare ikke overrens, den andre familien min var Tiffany sin familie. Der bodde jeg mens jeg ventet på at hun skulle finne en ny familie til meg. Etter to uker flyttet jeg inn til hvor jeg er nå. Etter ca. tre uker viser det seg at jeg må flytte ut. Den fjerde familien er fortsatt ubestemt. Forhåpentlig vis blir det til en av bestevenninene mine. Etter så mye tull med flytting sa Tiffany at jeg kan rett og slett velge hvor jeg vil bo. Siden det ikke er min feil kan jeg bo hos en venn.

Er veldig lei av alt dette flytte styret. Du kan ikke akkurat slå deg til ro en plass når du bare bor der et par uker. Du får heller ikke tid til og bli kjent med familien. Følte jeg begynte og slå meg til ro her og så virkelig frem til de neste måndene med denne familien. Men det blir vell aldri slik som man tror. Trodde jeg hadde hatt nok motgang nå men det blir vell aldri nok. Eneste som er positivt med alt dette er at du vokser utrolig mye. Må takle det meste selv. Har jo en hærlig familie hjemme i Norge som støtter meg gjennom alt, men de er ikke her. De kjenner ikke familiene jeg bor i en gang. De vet ikke hvor jeg ender opp, hvordan huset mitt ser ut eller hvordan familiene er.

Tiffany vil at jeg skal flytte ut så fort som mulig slik at jeg kan slå meg til ro med den andre familien og bli kjent med dem. Hun reiser til Haiti om tre uker, så hun vil få det gjort før hun reiser. Er ganske mye som må gjennomgås før du flytter. Bakgrunns sjekk, papir arbeid, hun må også møte familien og se at huset er i god stand. Hadde det vert opp til meg ville jeg bodd her til han nye kom og jeg måtte flytte ut. Men det ser ikke ut som det går an. Må nesten bare le av hele greia. Hvem hadde trodd jeg skulle bo fire forskjellige steder på denne korte tida?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

:-)