31 januar 2011

VERDENS BESTE TUR

Kom hjem fra Hawaii i går, trist. Kom fra sol og strandliv til en kald og snøete colorado. Det var en helt fantastisk tur med helt fantastiske mennesker. Kunne ikke hatt det bedre! Vi gjorde så utrolig mye gøy. Første dag ankom alle bare hotellet og vi snakket med alle sammen. Og Karoline kom jo sefølgelig. Den dagen turen begynte skikkelig ble det en tour rundt heler øyen med buss. Ikke det aller mest spennende og sitte i en buss hele dagen men vi fikk jo sitt hele øya og besøkt masse sånne små butikker og sightseen områder.
Dag to kjørte vi til Arizona Memorial, som vil si Pearl Harbour. Der fikk vi se en film om hva som egentlig skjedde og vi kjørte båt ut til Arizona skipet som ble skutt ned. Skipet ligger fortsatt i vannet og det er fortsatt mennesker inni som de aldri fikk ut. Du kan også se olje som lekker fra skipet enda. Litt creepy.
Dag tre ble det shopping og stranda, noe som var hærlig og endelig få en hel strand dag. På kvelden gikk vi til et kjøpesenter hvor vi spilte minigolf og shoppet enda litt mer.
Dag fire var det surfing. Noe som var helt utrolig gøy! Det er noe som jeg anbefaler alle og prøve en eller annen gang. Er nesten så jeg vil flytte til Hawaii så jeg kan surfe hver dag. Etter surfingen gikk vi til akvariummet hvor vi ganske mye rare ting. På kvelden gikk vi å så på solnedgangen, det var utrolig pent men over på sånn to min.
Dag seks var det snorkling på en helt utrolig fin strand. Jeg og Karoline snorklet ikke pga noen komplikasjoner som oppstod for å si det sånn. På kvelden spiste vi på Hard Rock cafe noe som er like spennende hver gang synes nå jeg da. Der har de verdens beste brownies og is noe som du må prøve neste gang du er på Hrad Rock!!
Dag sju sto vi opp klokken SEKS for å gå opp til Diamond Head for å se på soloppgangen. Det var ikke verdt det, oppe på toppen var det overksyet og tusenvis av mygg..ugh.... Mer strandliv før de var Lu´au, en stor Hawaiian fest. Hvor jeg got lei´d Hawaiian style. De stekte en gris rett forann oss og det var masse hula dansere og vi fikk lære oss hvordan vi skulle hula danse.
Dag 8, strand og hjemreise.. Forlot den fantastiske øya kvart over 11 på kvelden og var hjemme i Colorado i 12 tiden. Mellom landet i LA så da har jeg vert innom California også.

Ble ganske mye oppramsing men det var i bunn og grunn høydepunktene av turen. Vi gjorde jo mye annet kjekt også men gikk mye i soling på stranding, bading, bådtut, shopping og bli kjent med alle. Basically en helt FANTASTISK tur. Alle burde dra til Hawaii en gang i livet, det er helt utrolig. Her er noen bilder fra turen, de kommer nok ikke i rekkefølge men det gjør ikke noe.

Har en hel del flere bilder så legger nok ut flere senere!