23 mars 2011

Statsvalg

Leser at mange studenter som skal reise over til neste år er veldig opptatt av hvilken stat de kommer til. De som de fleste håper på å ende opp i er vell Florida, California, Texas, Arizona og Washington. Kan helt ærlig si at hvordan året ditt blir har ingenting med plassen du kommer til, men hva du gjør ut av det. Det er jo selvfølgelig kult og komme til California og kunne gå på stranden nesten hver dag, eller å komme til Flordia og få seg årspass til Disneyworld, men å komme til for eksempel Colorado som nesten ingen vet om er ikke dumt det heller. Hvordan du oppfører deg har alt med å gjøre om året ditt blir bra. Ta det med et smil og vær åpen mot å møte nye mennesker. Bli med i en sport og når noen spør om du vil finne på noe så si nå JA selv om det kanskje er litt skummelt. Uansett hvor du kommer er folk veldig åpne og vil høre mer om kulturen og landet ditt. Håpet selvfølgelig på at noen i Florida valgte meg når Aspect ringte og sa jeg hadde fått vertsfamilie. Ble innerst inne litt skuffet når de fortalte meg at jeg kom til Colorado, ble litt sånn
"Colorado? Hvor i gokk er Colorado?"
Men etter at jeg har fått oppleve Colorado og bodd her i nesten ett år er jeg ikke skuffet i det hele tatt. Har fått venner for livet! De har Amerikas beste ski bakker, fjellene er nydelige og Denver er noe du bare må oppleve på kveldstid.

2 kommentarer:

  1. Skal muligens selv på utveksling i 2011/2012. Var veldig opptatt av statsvalg til å begynne med, men nå tenker jeg bare på å komme til en bra vertsfamilie så jeg er helt enig med deg. desuten ser plasen du kom til veldig fin ut og det høres ut som du har det kjempegøy! Du har en utrolig bra blogg og dette innlegget var også veldig bra! :D

    SvarSlett
  2. tusen takk! :)) ja dette året har vært helt fantastisk, drar du på utveksling lover jeg deg at du ikke kommer til å angre!

    SvarSlett

:-)