17 august 2010

Første skoledag

Jeg lever!! Ble ikke spist opp av bitchy-cheerleaders eller noe sånt, de fleste er faktisk ganske greie. Alle jeg har snakket med idag er veldig hjelpsomme og liker å spørre om det meste så har med utveksling å gjøre og om Norge. Synes de fleste lærerne mine virka ganske kule, selv om det høres ganske geeky ut... De tingene jeg ikke likte ved High school er at det er folk over alt. Du må bryte deg gjennom gangene for å komme deg til skapet ditt og tilbake. Du har en ny klasse for hvert fag du tar, som kort sagt betyr du får ikke noe nært forhold til klasse kameratene dine som du vanligvis hadde gjort hjemme i Norge. Maten i cafeteriaen var grusom. Fettfettfett, et godt tips til dere som ikke har begynt skolen enda, ta med din egen mat fra dag en! Utenom det var første dag ganske grei, tror jeg kommer til å trives.

Etter skolen var det volleyball trening igjen. Dette er oppkjørings uken så den er utrolig tøff. Er vanskelig og bare hoppe i det på den måten etter så lang tid uten trening, så nå sitter jeg igjen med en utrolig støl kropp, Men det føles ganske deilig, da vet jeg at jeg har trent godt! Tviler på det blir noe kamper på meg, på grunn av at jeg er senior så må jeg spille på Varsity, som er et av de beste lagene du kan komme på, og det er jeg ikke god nok til. Men siden jeg var en utvekslingsstudent så kunne han sette meg på en av de lavere lagene men de er ganske gode de og så jeg tok det bare med et smil og sa til han at jeg ikke trengte å spille kamper, liker egentlig bare å få en god trenings økt og lære meg volley. Hvis jeg ville kunne jeg få være med på kampene og være en del av laget. Vil selvfølgelig spille kamper, er jo det som er det kjekke oppi hele greia men er ikke særlig gøy når du gjør mer vondt enn godt og må troligens sitte på benken mesteparten av tiden. Jeg høres utrolig dårlig ut men det er bare de andre som er så utrolig gode og spiller veldig seriøst.
Så er det noe som heter "Fee", det går ut på at du betaler 100 dollar for å spille volley. Hvis jeg fortsatt må betale det selv om jeg ikke skal spille kamper, vil jeg finne meg en annen sport som jeg faktisk har en kjangs i. Hele greia er innvikla men jeg håper dere skjønner teininga.

Må bare fortelle om en gutt jeg satt ved siden av i matten i dag, han var bare utrolig snål! Når han fant ut jeg var fra Norge ble han helt sjokkert å bare "OMG WOOOW THAT'S SOO COOL!!! THAT IS JUST AWESOME!! WAOOW". Haha :-D

Beklager mye tekst og lite bilder, vil bare ikke være den rare utvekslingsstudenten som går rundt å tar bilder av alt mulig første skoledag.

1 kommentar:

  1. Hei vennen min.
    Har ikke snakket med deg siden søndag!!!
    Savner deg Lisemor.
    Glad for å lese at det går bra med deg. Hva med fagene dine? Har du fått de godkjent?

    Klem

    SvarSlett

:-)